woensdag 12 februari 2014

Klas 3 klachtenbrief

Rozemarij Dijksman
Slingerweg 19
3340 KB BILTHOVEN

11 februari 2014, Bilthoven

M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL HAARLEM

Betreft: kapotte schaatsen inwisselen voor geld in plaats van tegoedbon

Geachte meneer, mevrouw,

In november 2013 heb ik een nieuw paar schaatsen ter waarde van €125,- gekocht in uw winkel, Hamster bv, in Haarlem. Jammer genoeg heb ik er niet op kunnen schaatsen, want toen ik de schaatsen aan deed, trok ik de veterbevestiging van de linkerschoen kapot. Daarom ging ik terug naar uw winkel met de bedoeling om mijn geld terug te krijgen. Helaas wilde de verkoper mij mijn geld niet terug geven, ik kreeg een tegoedbon die ik binnen twee maanden in uw winkel moest besteden. Ik zal in deze brief de situatie kort uitleggen.

In oktober 2013 had ik mijn oog laten vallen op een mooi, afgeprijsd paar van €100,-. De medewerkers van de winkel zijn, waarschijnlijk per ongeluk, vergeten de bestelling te plaatsen. En toen ik in november terug kwam, was dit paar schaatsen uitverkocht. Daarom koos ik een ander, duurder paar schaatsen uit van €125,-. De verkoper weigerde de nieuwe schaatsen met korting te verkopen, ook al was het een fout van uw winkel. Uiteindelijk had ik dus nieuwe schaatsen, maar ze gingen bij de eerste training al kapot. Terug bij de winkel beloofde men mijn schaatsen te repareren, maar ik wilde mijn geld terug. De verkoper weigerde dit: ik kreeg een tegoedbon die ik binnen twee maanden, dus tot en met februari, in uw winkel moest besteden.

Inmiddels is het februari en het schaatsseizoen is bijna voorbij. Daarom wacht ik liever met het kopen van nieuwe schaatsen. Ik neem aan dat u dit probleem begrijpt, daarom verwacht ik dat u uiterlijk 28 februari de genoemde  €125,- op mijn bankrekening gestort heeft.
Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Rozemarij Dijksman                 

Rekeningnummer: 81.62.50.221 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Rozemarij,

    Deze klachtenbrief is heel goed. Ik heb hier niet veel op aan te merken. Dit duidt dus wel op de kwaliteit van jouw stukje. Daarom zal deze reactie niet zo lang zijn.
    De punten van aanmerking die ik heb gevonden, heb ik geprobeerd uit te leggen:
    -Je betreft-regel is aan de lange kant. Je kan beter zeggen: tegoedbon inwisselen voor geld of zoiets.
    -Voor de rest heb ik alleen wat aan te merken op de interpunctie. In het midden heb je bijvoorbeeld en punt voor het woordje en gezet. Hopelijk weet je dat dit eigenlijk niet kan.

    Al met al heb ik niet zo'n lange reactie kunnen schrijven, omdat het gewoon een goede klachtenbrief is. Je boodschap is heel helder. De lay-out is goed en alles wat je moet noemen staat erin, maar er staan geen overbodige dingen in.

    Groetjes,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Rozemarij,

    Wat een mooie en duidelijke klachtenbrief! Er zitten weinig fouten in en daarom wordt dit een korte reactie. Ik heb weinig op je brief aan te merken dus dat is wel een teken dat je brief erg goed is gezien ik heel goed pietje precies kan spelen ;).

    Ik begin met de foutjes:
    -De vaste opbouw van de brief is goed alleen de betreft regel is zoals Remco al heeft opgemerkt een beetje te lang.
    -In de aanhef staat meneer/mevrouw maar aangezien je weet aan wie je de brief schrijft, meneer Woudstra, is het dus gewoon geachte meneer Woudstra.
    -In de inleiding staat informatie die een beetje overbodig is om in de inleiding te plaatsen. Misschien had je beter iets minder in de inleiding kunnen zetten en het uit kunnen werken in het middenstuk.
    -Je middenstuk is goed en op een paar interpunctiefoutjes na staan er geen fouten in.

    Alle belangrijke feiten kloppen en staan gemeld in de brief. De vaste opbouw van de brief klopt en de informatie van de afzender en de ontvanger klopt. De belangrijkste feiten en de aanleiding van de brief staan in de inleiding dus dat is natuurlijk ook een goed punt. De bedoeling van jouw brief zal helemaal duidelijk zijn aan meneer Woudstra en dus heb je de opdracht goed volbracht. Je brief heeft een duidelijke en nette woordkeuze en daarom zal de lezer van de brief (in dit geval meneer Woudstra) zich niet aangevallen voelen. Ook heb je in de laatste alinea heel goed duidelijk een opdracht gegeven aan meneer Woudstra en netjes de gegevens en de tijdslimiet genoteerd.

    Kortom: een duidelijke brief waarin jouw bedoeling helemaal naar voren komt.
    Ga zo door!

    Groetjes Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willemijn,

      Bedankt voor je reactie! De foutjes kloppen idd, behalve het foutje in de aanhef. In de opdracht staat namelijk M. Woudstra, ik weet dus niet of dit een man of een vrouw is. Alleen als je 'eigenaar' echt beschouwt als een man, dan heb je wel gelijk.

      Roos

      Verwijderen