Rozemarij Dijksman
Slingerweg 19
3340 KB BILTHOVEN
11 februari 2014, Bilthoven
M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL HAARLEM
Betreft: kapotte schaatsen inwisselen voor
geld in plaats van tegoedbon
Geachte meneer, mevrouw,
In november 2013 heb ik een nieuw paar
schaatsen ter waarde van €125,- gekocht in uw winkel, Hamster bv, in Haarlem. Jammer
genoeg heb ik er niet op kunnen schaatsen, want toen ik de schaatsen aan deed,
trok ik de veterbevestiging van de linkerschoen kapot. Daarom ging ik terug
naar uw winkel met de bedoeling om mijn geld terug te krijgen. Helaas wilde de
verkoper mij mijn geld niet terug geven, ik kreeg een tegoedbon die ik binnen
twee maanden in uw winkel moest besteden. Ik zal in deze brief de situatie kort
uitleggen.
In oktober 2013 had ik mijn oog laten vallen op een mooi,
afgeprijsd paar van €100,-. De medewerkers van de winkel zijn, waarschijnlijk
per ongeluk, vergeten de bestelling te plaatsen. En toen ik in november terug
kwam, was dit paar schaatsen uitverkocht. Daarom koos ik een ander, duurder
paar schaatsen uit van €125,-. De verkoper weigerde de nieuwe schaatsen met
korting te verkopen, ook al was het een fout van uw winkel. Uiteindelijk had ik
dus nieuwe schaatsen, maar ze gingen bij de eerste training al kapot. Terug bij
de winkel beloofde men mijn schaatsen te repareren, maar ik wilde mijn geld
terug. De verkoper weigerde dit: ik kreeg een tegoedbon die ik binnen twee
maanden, dus tot en met februari, in uw winkel moest besteden.
Inmiddels is het februari en het schaatsseizoen is bijna voorbij.
Daarom wacht ik liever met het kopen van nieuwe schaatsen. Ik neem aan dat u dit
probleem begrijpt, daarom verwacht ik dat u uiterlijk 28 februari de genoemde €125,- op mijn bankrekening gestort heeft.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Rozemarij Dijksman
Rekeningnummer: 81.62.50.221
Hoi Rozemarij,
BeantwoordenVerwijderenDeze klachtenbrief is heel goed. Ik heb hier niet veel op aan te merken. Dit duidt dus wel op de kwaliteit van jouw stukje. Daarom zal deze reactie niet zo lang zijn.
De punten van aanmerking die ik heb gevonden, heb ik geprobeerd uit te leggen:
-Je betreft-regel is aan de lange kant. Je kan beter zeggen: tegoedbon inwisselen voor geld of zoiets.
-Voor de rest heb ik alleen wat aan te merken op de interpunctie. In het midden heb je bijvoorbeeld en punt voor het woordje en gezet. Hopelijk weet je dat dit eigenlijk niet kan.
Al met al heb ik niet zo'n lange reactie kunnen schrijven, omdat het gewoon een goede klachtenbrief is. Je boodschap is heel helder. De lay-out is goed en alles wat je moet noemen staat erin, maar er staan geen overbodige dingen in.
Groetjes,
Remco
Hey Rozemarij,
BeantwoordenVerwijderenWat een mooie en duidelijke klachtenbrief! Er zitten weinig fouten in en daarom wordt dit een korte reactie. Ik heb weinig op je brief aan te merken dus dat is wel een teken dat je brief erg goed is gezien ik heel goed pietje precies kan spelen ;).
Ik begin met de foutjes:
-De vaste opbouw van de brief is goed alleen de betreft regel is zoals Remco al heeft opgemerkt een beetje te lang.
-In de aanhef staat meneer/mevrouw maar aangezien je weet aan wie je de brief schrijft, meneer Woudstra, is het dus gewoon geachte meneer Woudstra.
-In de inleiding staat informatie die een beetje overbodig is om in de inleiding te plaatsen. Misschien had je beter iets minder in de inleiding kunnen zetten en het uit kunnen werken in het middenstuk.
-Je middenstuk is goed en op een paar interpunctiefoutjes na staan er geen fouten in.
Alle belangrijke feiten kloppen en staan gemeld in de brief. De vaste opbouw van de brief klopt en de informatie van de afzender en de ontvanger klopt. De belangrijkste feiten en de aanleiding van de brief staan in de inleiding dus dat is natuurlijk ook een goed punt. De bedoeling van jouw brief zal helemaal duidelijk zijn aan meneer Woudstra en dus heb je de opdracht goed volbracht. Je brief heeft een duidelijke en nette woordkeuze en daarom zal de lezer van de brief (in dit geval meneer Woudstra) zich niet aangevallen voelen. Ook heb je in de laatste alinea heel goed duidelijk een opdracht gegeven aan meneer Woudstra en netjes de gegevens en de tijdslimiet genoteerd.
Kortom: een duidelijke brief waarin jouw bedoeling helemaal naar voren komt.
Ga zo door!
Groetjes Willemijn
Hoi Willemijn,
VerwijderenBedankt voor je reactie! De foutjes kloppen idd, behalve het foutje in de aanhef. In de opdracht staat namelijk M. Woudstra, ik weet dus niet of dit een man of een vrouw is. Alleen als je 'eigenaar' echt beschouwt als een man, dan heb je wel gelijk.
Roos